Ułatwienia dostępu

 ul. Kościuszki 24, Garwolin |  tel. centrala 25 682 27 97 |  sekretariat@bsgarwolin.com.pl

Rachunek bieżący w PLN

Komunikat

Uprzejmie informujemy, że od 1 listopada 2019 r. zmieniają się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych w Banku Spółdzielczym w Garwolinie. Wprowadzone zmiany w Regulaminie zwiazane są przede wszystkim z koniecznością dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Split Payment II).

Główne zmiany wynikające z wyżej wymienionych regulacji to:

  • dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
  • opisanie zasad kolejności realizacji przekazów w obrocie dewizowym;
  • zmiana zapisów w odniesieniu rachunku VAT:
  1. rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania z rachunku VAT płatności o inne podatki oraz składki ZUS - obecnie jest możliwość realizacji tylko płatności podatku VAT;
  2. rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania egzekucji z rachunku VAT o płatności wskazane powyżej,
  • dodanie możliwości zamykania rachunku VAT w sytuacji, kiedy zamykany jest rachunek rozliczeniowy powiązany z rachunkiem VAT, a na rachunku VAT występują środki pieniężne i Bank nie posiada decyzji naczelnika urzędu skarbowego o zadysponowaniu środkami.

 Postanowienia ogólne

Rachunki otwierane są dla:

  • osób prawnych,
  • jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, o ile posiadają zdolność prawną,
  • osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą,

Dla podmiotów wyżej wymienionych Bank otwiera i prowadzi następujące rodzaje rachunków:

  • rachunki bieżące,
  • rachunki pomocnicze.

Bank zapewnia Posiadaczowi rachunku zachowanie tajemnicy posiadania rachunku, jak też jego stanów i obrotów, na zasadach określonych w ustawie Prawo bankowe.

Otwarcie rachunku

  • Podmiot, występujący o otwarcie rachunku, składa wniosek o otwarcie rachunku bankowego w złotych lub w dewizowego.
  • Wraz z wnioskiem, w zależności od swojego statusu prawnego, wnioskodawca zobowiązany jest:
    • dołączyć dokumenty określające jego organizacyjno - prawną formę działania,
    • wskazać osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych,
    • złożyć zawiadomienie o nadaniu numeru statystycznego oraz inne dokumenty, jeśli obowiązek ten wynika z przepisów prawa lub odrębnych wewnętrznych przepisów Banku.
  • Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być aktualne.
  • W przypadku, gdy wnioskodawca ubiega się o otwarcie rachunku pomocniczego, a w Banku posiada już rachunek bankowy, Bank może odstąpić od żądania złożenia dokumentów, które już znajdują się w jego posiadaniu.
  • Bank zastrzega sobie prawo odmowy otwarcia rachunku bez podania przyczyny.
  • Otwarcie rachunku następuje po podpisaniu umowy oraz wypełnieniu i złożeniu "Karty wzorów podpisów" i po wniesieniu:
    • opłaty za otwarcie rachunku,
    • minimalnej wpłaty na rachunek, w wysokości określonej w "Taryfie prowizji i opłat za czynności bankowe".
  • Bank wydaje Posiadaczowi rachunku blankiety czekowe po pierwszym wpływie środków pieniężnych na rachunek, poza wpłatą określoną w celu otwarcia rachunku.

Dysponowanie środkami na rachunku

  • Dla ważności dyspozycji z rachunku konieczne są podpisy osób wymienionych w "Karcie wzorów podpisów", złożone zgodnie z zasadami reprezentowania Posiadacza rachunku.
  • Posiadacz rachunku może udzielić pełnomocnictwa do dysponowania środkami na swoim rachunku składając w Banku stosowne oświadczenie.
  • Pełnomocnictwo do dysponowania środkami na rachunku może być:
    • stałe lub na czas określony, udzielone bez ograniczeń lub z ograniczeniami,
    • jednorazowe.
  • Przez środki zgromadzone na rachunku rozumie się środki znajdujące się na rachunku na początku dnia operacyjnego.
  • Wpłaty i wypłaty z rachunku mogą być dokonywane w formie gotówkowej i bezgotówkowej.
  • Posiadacz rachunku może korzystać z rozliczeń w formie polecenia zapłaty.
  • Wypłaty z rachunku mogą być dokonywane również przy użyciu kart płatniczych, które Bank wydaje na wniosek Posiadacza rachunku.
  • Bez dyspozycji Posiadacza rachunku realizowane są przez Bank w ciężar rachunku płatności z tytułu:
    • egzekucji z rachunku bankowego,
    • potrącenia zadłużenia wymagalnego wobec Banku,
    • potrącenia wierzytelności Banku, których termin płatności jeszcze nie nadszedł, jeżeli Posiadacz rachunku będący dłużnikiem został postawiony w stan likwidacji oraz we wszystkich tych przypadkach, gdy służy Bankowi prawo ściągnięcia swych wierzytelności przed nadejściem terminu płatności,
    • pobrania należnych Bankowi odsetek, prowizji i opłat wynikających z Umowy bądź odrębnych wewnętrznych przepisów Banku,
    • sprostowania błędu powstałego w wyniku nieprawidłowo zaksięgowanej operacji.
  • Bank odpowiada za terminową i prawidłową realizację dyspozycji Posiadacza rachunku. Za przekroczenie terminu realizacji dyspozycji Bank wypłaca na żądanie Posiadacza rachunku odszkodowanie w wysokości ustawowych odsetek za każdy dzień zwłoki

Opłaty, prowizje i oprocentowanie rachunku

  • Za czynności związane z obsługą rachunku pobierane są prowizje i opłaty zgodnie z "Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe".
  • Od środków zgromadzonych na rachunku Bank nalicza odsetki według zasad określonych w odrębnych wewnętrznych przepisach Banku.

Wyciągi bankowe z rachunku

  • Po każdej operacji powodującej zmianę salda na rachunku Bank sporządza wyciąg bankowy dla Posiadacza rachunku.
  • Zgodnie z umową wyciągi bankowe mogą być:
    • odbierane w siedzibie Banku,
    • przesyłane listownie (pocztą, najpóźniej następnego dnia roboczego w Banku po ich sporządzeniu lub w terminie uzgodnionym z Posiadaczem rachunku),
    • przekazywane drogą elektroniczną.
    Posiadacz rachunku może uzyskiwać w Banku telefoniczne informacje o stanie środków na rachunku po złożeniu dyspozycji telefonicznego udzielania informacji na hasło.

Inne

  • Możliwość korzystania z usługi Internet Banking-u , Bankofonu ,Sms-bankingu, kart bankowych
Załączniki:
PlikOpisRozmiarOstatnia modyfikacja
Pobierz plik (tabela_godziny graniczne przelewów_01032024.pdf)tabela_godziny graniczne przelewów_01032024.pdf
Tabela - Godziny graniczne realizacji przelewów w Banku Spółdzielczym w Garwolinie249 kB2024-03-04 15:51
Pobierz plik (regulamin_rach_inst_01072023_BS_garwolin.pdf)regulamin_rach_inst_01072023_BS_garwolin.pdf
Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych1569 kB2023-07-01 17:04
Pobierz plik (komunikat_rre_przelewy_247_2015.pdf)komunikat_rre_przelewy_247_2015.pdf
Komunikat w sprawie zakresu informacji, które winny zawierać dokonywane przez Państwa transfery środków pieniężnych (przelewy)254 kB2023-01-24 13:22

Bank Spółdzielczy w Garwolinie, 08-400 Garwolin ul. Kościuszki 24, akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Lublin Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000088240, Numer NIP : 826-00-05-889, Numer REGON: 000508112, KOD SWIFT: POLUPLPR

Copyright © Bank Spółdzielczy w Garwolinie | Wykonanie DK MEDIA

logowanie inter bank3

Informacja o ciasteczkach

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.