Płatności mobilne są to płatności bezgotówkowe dokonywane za pomocą urządzenia mobilnego (np. smartfonu , tabletu , opaski itp.) rozumiane zarówno jako przelewy dokonywane przez aplikacje mobilne, jak i płatności zbliżeniowe .
Płatności mobilne można podzielić na:
- zbliżeniowe - wykorzystujące technologię NFC i stosowane przede wszystkim w płatnościach w terminalach POS, maszynach vendingowych, parkomatach czy bramkach na autostradach,
- zdalne - wykorzystujące połączenie internetowe stosowane przede wszystkim w sklepach internetowych, pomiędzy użytkownikami (płatność mobilna typu Peer-to-Peer-P2P), przy opłatach za parkowanie i transport miejski, a także w mniejszym zakresie w terminalach POS.
Nowoczesne płatności mobilne należą do najbezpieczniejszych form dokonywania płatności. W przypadku rozwiązań mobilnych opartych na kartach płatniczych stosuje się tokenizację oraz zabezpieczenia biometryczne (np. używanie odcisku palca do potwierdzania transakcji przez użytkownika). Natomiast podczas dokonywania płatności mobilnych BLIK w sklepach stacjonarnych i internetowych generowany jest na ekranie telefonu użytkownika jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który jest ważny jedynie przez 2 minuty.
Większość rozwiązań mobilnych w Polsce funkcjonuje w oparciu o karty płatnicze (np. Google Pay, Apple Pay,Garmin Pay,Fitbit Pay), co pozwala na korzystanie z możliwości oferowanych przez schematy kart płatniczych. Przykładowo, w przypadku ewentualnego oszustwa poszkodowani klienci mogą ubiegać się o zwrot utraconych środków w ramach procedury chargeback. Z kolei system BLIK funkcjonuje w oparciu o mobilny dostęp do środków zgromadzonych bezpośrednio na rachunku bankowym.
Nasi pracownicy udzielą szczegółowych informacji i służą pomocą .